הזקנה ששברה את כל החוקים - ביקורת הספרים של טלי

הזקנה ששברה את כל החוקים – ביקורת הספרים של טלי

תקציר: למרתה אנדרסון בת ה־ 79 אין שום כוונה להמשיך לשבת בנחת על התחת בבית האבות המרופט והמשעמם שלה. היא יודעת שלמרות חילוּפֵי גַברֵי בהנהלת בית האבות והקיצוצים שנכרתו, מגיעים לה חיים הרבה יותר זוהרים ומפנקים. על כן היא רותמת למשימה את ארבעת חבריה לבית האבות כדי למחות. חבורת הזקנים בני השבעים עד השמונים, בהנהגתה של מרתה, שמים קץ לחייהם המשעממים והמתסכלים בבית האבות, ויוצאים להרפתקאות פליליות של ממש שמעלות חיוך, תמיהה ומעוררות מחשבה.

לב הביקורת: בזמן שחבורה הקשישים נפגשת בחדרה של מרתה בכל ערב, נגלית האישיות של כל אחד ואחת מהם בצורה מעוררת עניין. אחד הוא 'המוח' החכם, השני ימאי מלא בקסם אישי ובניחוח של פיראטים, השלישית עשירה שיכולה לקנות את הכל בכספה, הרביעית קלילה וצעירה באופייה ומרתה? מרתה בולטת מעל כולם, מלאה בכריזמה וביצירתיות שסוחפת אחריה את חבריה ואת הקוראים.

"הזקנה ששברה את כל החוקים" הוא ספר שכתוב בצורה מצחיקה. הסופרת השוודית קתרינה אינגֶלמֶן־סוּנדבֶּרג מוכיחה שניסיון הוא העט הטוב ביותר. היא כתבה 17 ספרים, וספר זה הוא אחד המוצלחים שבהם, שכן הפך לרב מכר ענקי, תורגם ל־ 25 שפות, ונמכר ברחבי העולם ביותר מ־ 1.2 מיליון עותקים. היא מצליחה כאן לתת ביטוי לדמויות מלאות חיים, והיא עושה זאת בחן רב כל כך שלא נותר לקורא אלא להסכים שלא משנה מהו גילך, צריך לחתור לחיים כי הם לא ימשכו לנצח.

אהבתי בספר: את חוש ההומור שבו, את הסיטואציות המפתיעות ואת המיקוד בחתירה לחיים טובים יותר ומלאי עניין. מאוד אהבתי את המסר החבוי בו שאין לקבל את הגזרה המקובלת על ידי החברה, גם אם ילדיך החליטו שהגיע זמנך להיכנס לרשימת הממתינים למותם בבית אבות.

פחות אהבתי בספר: הוא טיפה ארוך ונמרח מדי. בשלב כלשהו הפואנטה מובהרת ונדמה שהסופרת טרחה להוסיף לו אי אילו פרטים ולו רק כדי לרצות את המו"ל ולעבות את הספר, מאשר להישאר נאמנה לסיפור ולקוראיה.

שורה תחתונה: ממליצה על הספר הזה בחום, שכן המדובר בספר קליל, אינטליגנטי ומלא תובנות לחיים,  שמתאים לכל חובבי הקריאה ושמלמד שבאמת אין גיל לתרגיל.

4 כוכבים מתוך 5 בסולם טלי.

רוצה לכתוב ספר ביוגרפיה או מקצוע אבל אין לך זמן או יכולת לעשות זאת לבד? זה בשבילך

 

איך לכתוב דיאלוג טוב

איך לכתוב דיאלוג טוב

מוקדם בבוקר. אני יושב ליד המחשב ואשתי נכנסת. "בוקר טוב," היא אומרת, "יש עוד קפה?" אני מהנהן, "את רוצה קצת?" "לא, אני אביא לעצמי" היא אומרת. "על מה אתה עובד?", "כותב פוסט לבלוג טוב על כתיבת דיאלוג טוב" אני עונה בעייפות. "מזל טוב", היא צוחקת, ופונה אל המטבח.

הדיאלוג הזה שקראת עכשיו הוא לא הרבה יותר מדיאלוג רע. אין לו מטרה נראית לעין ויש בו יותר מדי מילים מעייפות, פעלים מרדימים, תגי דיאלוג מיותרים כמו תשובה, שאלה וצחוק, ובעיקר שום דבר שבאמת מקדם את העלילה או מפתח אופי. הסיבה העיקרית לכך היא שהדיאלוג הזה שקראת עכשיו דומה מדי ל… שיחה אמיתית.

וזה בדיוק העניין. מדריכים לכתיבת דיאלוגים לעתים קרובות מייעצים לך ללמוד איך מתנהלות שיחות אמיתיות וליישם אותן בדיאלוגים שלך, אבל הם גם מדגישים "בלי הקטעים המשעממים". עליך להחליט איזה חלקים להשמיט, מה להשאיר ואיך לנסח את המתרחש.

למרות שאיני סופר קלאסי שמחבר רומנים, אלא סופר צללים שכותב בעיקר ביוגרפיות וספרי מקצוע עבור אחרים ובשמם, עדיין עלי לנסח דיאלוגים בספרים שאני כותב. לאורך הזמן פיתחתי גישה שונה לכתיבת דיאלוג: אני מנתח את הדרכים בהן סופרים טובים מניחים את המילים בפה של הדמויות שלהם.

הנה, למשל, קטע מתורגם מתוך דיאלוג שכתב הסופר והמשורר ג'ון סטריילי, שידוע בספרות הבלשית שלו, שמתרחש בין דמות בשם מיילס מק'הון לשוטר בשם בראון:

"מק'הון!", נבח בראון ונופף בידו כאילו הוא זה שנתן למיילס את שמו. "מה שלומך?"

"אני בסדר גמור, תודה," מיילס החל לענות. הוא עמד לדבר על מזג האוויר המושלם לטיסה ואולי אפילו התכוון להוסיף משהו על ללכת לדוג אם יישאר זמן.

"שני דברים יש לי אליך," בראון המשיך בכבדות…

זה דיאלוג שבלי להמתין יותר מדי נותן לנו תחושה אמיתית וכנה של האופי המחוספס של השוטר בראון, שנובח את משפטיו כאילו היה רוטווילר. הוא בוטה, הוא מתנהל בכבדות והוא כופה על סביבתו את עצמו בטונים גבוהים. מיילס יותר רשמי ומנומס: הוא אומר תודה על הדרישה בשלומו והוא נוטה לפטפט על מזג אוויר ועל דיג.

והנה עוד קטע מתורגם מתוך דיאלוג של הסופרת ליסה סנדלין, שהופיע בספרה “The Do-Right” שזכה בפרס מטעם אגודת סופרי המתח. זה דיאלוג בו הסופרת מציגה את מערכת היחסים בין הדמויות שלה: הבלש הפרטי טום פילן, והמזכירה החדשה שלו דלפה ווייד, שזה עתה שוחררה מהכלא:

"למה לא התקשרת אלי טום?". גברת ווייד התיישבה בכיסא המזכירה והתגלגלה אל השולחן.

סנדלין מתארת את המתח בפניה של ווייד ואת יציבת גופה ואז ממשיכה בדיאלוג:

"שמות פרטיים לא נראים כל כך טוב ללקוחות שלך," אמרה והצביעה על הדלת, כאילו הלקוחות עומדים בתור על גרם המדרגות בכניסה למשרד, אוחזת באגרופה במספרי נייר קטנים.

הדיאלוג מדגיש את הקונטרסט הידידותי-שובבי בין השניים ואת החשדנות של מזכירתו. כשקוראים את הדיאלוג כולו, שרק חלקו מופיע כאן, מבחינים שהסופרת, בדרך כלל, משמיטה תגי דיאלוג כמו "היא אמרה", "הוא אמר", כשברור לחלוטין מי מדבר/ת, אבל כאן היא מכניסה אחד כאמצעי לחיבור בין השיחה לפעולה של ווייד – מבט אל הדלת. ויש לזה סיבה טובה – דיאלוג טוב מאפשר לנו לראות דמויות, לא רק לשמוע אותן.

בספר 'יצירת המופת של לורה ריידר' (Laura Rider's Masterpiece), הסופרת ג'יין המילטון מתארת שיחה בה הדמות הראשית מספרת לבעלה על עייפותה המינית, באמצעות אנלוגיה:

"לא תקפצי יותר?" הוא אמר, "לעולם לא?".

"אני לא יכולה" אמרה לורה. "אני אוהבת אותך, אבל אני לא יכולה"

"מה אם נוריד כמה מסוכות מהמסלול? או ננמיך את גובהן? מה דעתך שננסה ל…"

"אני מצטערת" אמרה לורה והרגישה קצת עצובה, "צ'רלי, אני באמת מצטערת, אבל אתה לא רואה? נגמר לי המִסְפּוֹא".

המטפורות מעולם מסלולי המרוצים, הסוסים והבהמות לא משקפות שיחה טבעית, אמיתית ואינטימית, אבל זה עובד כאן כרמז ספרותי למוזרות מערכת היחסים והנישואין של השניים. החזרה על "אמר" ו"אמרה" יוצרת קצב שמאפשר לדיאלוג לדבר בעד עצמו, ללא נוכחות אינטנסיבית מדי של המספר.

ולבסוף, בספרו של ויקטור לודטו 'מתילדה סאביץ", שתי נערות צעירות מדסקסות בחור נחשק.

"מה את חושבת על קווין ריידר?" אמרתי.

"יאאק", אמרה אנה, "מַחרִיד".

"למה?" אמרתי.

היא הביטה בי כאילו הייתי פסיכית לגמרי. "הבגדים" היא אמרה, "השיער".

"מי הוא חושב שהוא?" היא אמרה, "השטן?".

"הוא די נחמד," אמרתי.

זו דוגמה לדיאלוג בו נקודת עלילה חשובה (קווין) מתגלה דרכו והדמויות של אנה ומתילדה קורמות עור וגידים באמצעות חילוקי הדעות ביניהן. הדיאלוג כאן הוא טבעי, כולל הבעת הגועל החנוקה "יאאק". השתיים נשמעות היטב אבל בלי לגבור על תוכן השיחה.

אם תמיד רצית ללמוד איך לכתוב דיאלוג טוב כדאי לקחת קצת מזה וקצת מזה. יש לפרק לגורמים דיאלוגים מוצלחים של סופרים מוצלחים כדי להבין מה עובד בהם, מה עשוי טוב וממה הסופר נמנע. רק כך ניתן לקבל תחושה לדרך בה דיאלוג משובח יכול למשוך את הקוראים אל תוך האקשן של הסיפור ולתוך הדמויות, מבלי להסיח את הדעת מהסיפור עצמו ועדיין לתרום תרומה משמעותית להבנת הדמויות והסיטואציה.

הרשמה לניוזלטר-ספרים של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות מעולם הספרים וכתיבתם, ביקורות ספרים, מדריכים ונגיעות של הומור על ספרים, סופרים, סופרי צללים ולקוחותיהם

רוצה לכתוב ספר אבל אין לך זמן או יכולת לעשות זאת לבד? הלינק הזה בשבילך

הרשמה לניוזלטר כתיבה שיווקית של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות, מחקרים, מדריכים ונגיעות של הומור מעולם הכתיבה השיווקית והמדיה החברתית

מהם שיעורי פתיחת המייל שלך ביחס לשאר?

מהם שיעורי פתיחת המייל שלך ביחס לשאר?

אנשי שיווק ומכירות מקצועיים שולחים עשרות מיילים ביום. רוב הסיכויים שיש להם מושג מהם שיעורי הפתיחה שלהם אבל לא בטוח שהם יודעים איך הם מדורגים ביחס לשאר. מה אם הם מתחת לממוצע וצריך לשפר את מיקוד המיילים שלהם?

כל מי שמשווק ברשת ישמח לקפץ בשיעורי פתיחת המייל שלו באיזה עשרה אחוזים טובים, נכון? אז אולי כדאי שנעשה חשבון מהיר ביחד. נניח שעל כל 100 מיילים ששלחת הצלחת לקבוע 10 פגישות חשובות. מתוך העשר האלה, סגרת שלוש עסקאות. אבל אם שיעורי פתיחת המיילים שלך יעלו… מה יקרה אז? יומנך יתמלא בכ – 15 פגישות מתוכן, סביר להניח, תסגרנה ארבע או חמש עסקאות נוספות. ומה אם הצלחת לשפר אפילו את המספרים האלה? יש צורך שאמשיך?

כי האמת היא שלא משנה על איזה ענף העסק שלך יושב, רוב הסיכויים שניתן לשפר את מכירותיו. מזל שיש לנו את אתר הפרסום, השיווק והמחקר Hubspot, שניתח יותר מ – 25 מיליון מיילים על פני 29 ענפים ומצא מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור כל אחד מהם.

יש לשים לב שהמחקר בדק מיילים שיווקיים רגילים, שרבים מאתנו מתייחסים אליהם כספאם. הסקר הזה לא בחן ניוזלטרים ולא קמפיינים למיניהם. פשוט מיילים שיווקיים.

אז מהו שיעור פתיחת הדוא"ל שלך ביחס לשאר התעשייה?

הנה כמה ממצאים מעניינים:

1) מתוך 29 ענפים שנבדקו, דווקא לחברות השיווק והפרסום יש את שיעורי פתיחת הדוא"ל הנמוכים ביותר.

2) שיעורי פתיחת הדוא"ל הגבוהים ביותר שייכים לענפים הבאים: אמנות ובידור, בְּנִיָה, משאבי אנוש, משפט וממשל ונדל"ן. כולם תחומים שאנשים מייחסים להם חשיבות גדולה יותר בחייהם.

3) שיעור פתיחת המיילים הממוצע בכל הענפים עומד על פתיחת מייל אחד מכל שלושה שנשלחים.

כיצד ניתן לשפר את שיעורי פתיחת הדוא"ל?

את שיעורי פתיחת המיילים ניתן לשפר על ידי התאמה אישית של שורת הנושא כך שתהיה מרתקת ורלוונטית יותר ללקוחות הקיימים או ללקוחות הפוטנציאליים שלך. ללא התאמה אישית הנמענים קולטים שפשוט שלחת את אותו מסר לכולם ולא מתייחסים אליו, אלא אם כן הנושא בהגדרתו חשוב להם במיוחד.

מהן ההמלצות הטובות ביותר לשיפור שורת נושא הדוא"ל?

* קצר וקולע: פחות מילים הופכות את שורת הנושא לקלה להבנה.

* התאמה של שורת הנושא לאדם ספציפי ששולחים אליו, רק שפעולה כזו דורשת השקעה ומיקוד לכל מייל, ובעיקר מחקר, מחקר ועוד מחקר על הלקוחות שלך.

* שורת נושא שמבהירה לנמענים למה לצפות כשיפתחו את המייל, עושה פלאים לטובת סיכויי פתיחתו.

* תזמון. דוא"ל שנשלח בזמן הנכון מגדיל את סיכויי פתיחתו.

* אין להשתמש ביותר מדי סימני קריאה וקשקושים אחרים. שורת נושא שזועקת "חשוב!!!" כנראה לא תביא לך תוצאות. אנשים לא מפסיקים לקבל זבל בדואר ושורת נושא כזו זועקת "אני ספאם!!!".

מהן שורות הנושא הטובות ביותר?

שורות הנושא הטובות ביותר, שנבדקו ונמצאו כיעילות הן: "חשבתי שאתה צריך לדעת" ו "זה בטח יעניין אותך". רק שעכשיו, כשכולם קראו את זה וכולם ישתמשו בזה הן עלולות לאבד מקסמן. אז הפתרון טמון בהגיון בריא שאומר – תן לנמען נושא רלוונטי לצרכיו והוא ייתן לך מזמנו.

כיצד ניתן להתאים אישית את שורת הנושא?

באמצעות פיסת מידע שרלוונטית לנמען. שמו, תפקידו או שם החברה שהוא עובד בה הן התחלה טובה.

מהו השיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע לעסקים מתחום האמנות והבידור?

ממדגם של מעל 174,000 מיילים, שיעור הפתיחה הממוצע עבור קטגוריה זו הוא 47%. זו קטגוריה שכוללת הימורים ובתי קזינו, חברות מדיה למיניהן, קולנוע וסרטים, מוזיאונים ומוסדות, עיתונים, אומנויות הבמה, צילום או ספורט. שיעורי הפתיחה הגבוהים שלהם בולטים ביחס לממוצע הכללי שעומד על 37%, מה שהופך אותו לאחד הענפים הקלים עבור אנשי מכירות. מה הפלא, אנשים מחפשים דרכים לברוח מהמציאות שלהם ותחום הבידור והאמנות מציע בדיוק את זה.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור עסקים בתחום המכוניות וכלי הרכב?

ממדגם של מעל 119,000 מיילים בתחומי המכוניות וכלי הרכב הממוצע עומד על 35%. קטגוריה זו כוללת בין היתר חברות שעוסקות בתעופה, חלל ובניית ספינות. מצד אחד הם מיישרים קו עם שיעור פתיחת המיילים הממוצע שעומד על 37%, מצד שני משמעות המספר הזה היא שמעל 60% הודעות הדוא"ל של ענף זה זוכות להתעלמות גורפת.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור עסקים בתחומי טיפוח הגוף?

ממדגם של מעל 180,000 מיילים, ענף זה עומד על שיעורי פתיחה של 40%. קטגוריה זו כוללת חברות שעוסקות בקוסמטיקה, בריאות וכושר. שיעור גבוה זה יכול להיות בגלל הפופולריות ההולכת וגדלה של עסקים בתחום זה במדיה החברתית, עובדה שמקלה על שיווק הענף.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות ביוטכנולוגיה?

ממדגם של מעל 90,000 מיילים, זה ענף שעומד בול על הממוצע הכללי, שהוא כאמור 37%. משמעות הנתונים היא שבערך 1 מתוך כל 3 הודעות דוא"ל שנשלחו מחברות ביוטכנולוגיה נפתחו… ושני-שליש לא.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע לחברות בתחום העסקים והתעשייה?

ממדגם של מעל 2.6 מיליון מיילים, הממוצע הוא 41%. קטגוריה זו כוללת, בין היתר, חברות מתחומי האדריכלות והתכנון, חומרי בניין, אספקה, ציוד משרדי, כימיקלים, הנדסה אזרחית, ייעוץ ואפילו כתיבה ועריכה.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות תוכנה?

ממדגם של מעל 7.6 מיליון מיילים, ענף זה עומד על 28%. ניכר שקשה לחבר'ה האלה עם מיילים, שכן יש להם את אחד משיעורי הפתיחה הנמוכים ביותר בעולם.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע של חנויות מחשבים וחברות אלקטרוניקה?

ממדגם של מעל 348,000 מיילים, הם תפסו מקום של כבוד טיפה מתחת לממוצע העולמי, עם אחוזי פתיחה של 35%. קטגוריה זו כוללת, בין היתר, חברות משחקי מחשב, חומרת מחשב, מוצרי אלקטרוניקה, ייצור חשמל או אלקטרוניקה, ננוטכנולוגיה ומוליכים למחצה.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות בנייה?

ממדגם של מעל 195,000 מיילים, הם בונים על 45% שיעורי פתיחה, השני בגובהו ביחס לממוצע הכללי, ולמעשה הרבה מעל לממוצע הכללי. נתון זה שם את אנשי הבניה במצב טוב על פיו נפתח 1 מכל שני מיילים שיווקיים שהם שולחים.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות עיצוב ופיתוח?

ממדגם של מעל 259,000 מיילים, ענף זה נמצא טיפה מעל הממוצע הכללי עם 39%. קטגוריה זו כוללת חברות ועסקים בתחום האנימציה, עיצוב בכלל ועיצוב גרפי בפרט.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות שירותים לאירועים?

ממדגם של מעל 75,000 מיילים, 35% מהמיילים שענף זה שולח אמנם נפתחים, אבל האירוע האמיתי נרשם כשמבינים שהענף נמצא מתחת לממוצע הכללי. משמע שרק מייל אחד נפתח מתוך כל שלושה ששולחים עסקים בתחום זה.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות פיננסיות?

ממדגם של מעל 877,000 מיילים, ענף זה מתייצב על 40% פתיחת מיילים. קטגוריה זו כוללת חברות ועסקים שעוסקים בחשבונאות, בבנקאות, בשוק ההון, בהשקעות, ובשירותים פיננסיים אחרים. המדובר בשיעורי פתיחת הדוא"ל התשיעיים בגובהם, יתכן בגלל החשיבות והדחיפות שאנשים מרגישים בכל הנוגע לכסף.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות בריאות?

ממדגם של מעל 485,000 מיילים, הממוצע שלהם לא ממש בריא, ועומד על 33% בלבד. קטגוריה זו כוללת עסקים בתחום הרפואה האלטרנטיבית, מכשירים רפואיים, פרקטיקה רפואית, בריאות הנפש, רפואת וטרינרית ושירותי בריאות כלליים. הוכחה נוספת לכך שבהשוואה לכסף, בריאות נתפסת כפחות דחופה לרוב האנשים.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות בתחום האירוח?

ממדגם של מעל 92,000 מיילים, ענף זה מארח אחוז פתיחה נאה שעומד על 40, מעט מעל הממוצע הכללי.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות משאבי אנוש?

ממדגם של מעל 135,000 מיילים, שיעור הפתיחה הממוצע עבור ענף זה מתייצב על 44%. שיעור הפתיחה השלישי בגובהו מתוך 29 ענפים.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות טכנולוגיית המידע?

ממדגם של למעלה מ -2.3 מיליון אימיילים, ענף זה מציג ממוצע טיפה גבוה מהיתר, ועומד על 38%.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות הביטוח?

ממדגם של מעל 213,000 מיילים, ענף זה עומד בטוח על 38%.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות אינטרנט וטלקום?

ממדגם של מעל 533,000 מיילים, ענף זה מציג שיעור פתיחה מרשים שעומד על 40%. קטגוריה זו כוללת חברות ועסקים כגון חברות תקשורת, אבטחת רשת, רשתות מחשבים ואינטרנט. מהנתונים עולה כי בעוד את ענף התוכנה קשה למכור, ענף הטכנולוגיה דווקא מסתדר לא רע.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע לענף הדרושים והחינוך?

ממדגם של מעל 965,000 מיילים, שיעור הפתיחה הממוצע עבור קטגוריה זו הוא 32%.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע לענף המשפט והממשל?

ממדגם של מעל 210,000 מיילים, ענף זה מושל עם ממוצע של 44%. קטגוריה זו כוללת בין היתר חברות ועסקים בתחומי מנהל ממשלתי וקשרי ממשל, יחסים בינלאומיים, סחר בינלאומי ופיתוח, אכיפת חוק, עורכי דין, ביטחון וחקירות ושירותים משפטיים שונים. האחוז הגבוה שתופס את המקום הרביעי בפתיחת מיילים ביחס לממוצע משקף את חשיבותו ואת תחושת הדחיפות שמגיעה באופן טבעי עם התעשייה הזו.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות ייעוץ ניהולי?

ממדגם של מעל 708,000 מיילים, ענף זה עומד על 40%.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות שיווק ופרסום?

ממדגם של מעל 5.7 מיליון מיילים, ענף השיווק והפרסום נמצא במצב רע בכל הנוגע לפתיחת המיילים שלו –  25% בלבד. המדובר בשיעור פתיחת הדוא"ל הנמוך ביותר ביחס לכל שאר הענפים. רק 1 מתוך כל 4 מיילים נפתח, אולי כי ביחס לכל הענפים האחרים בהם יש נטייה למסור מידע בעל ערך ללקוחות, בתחום השיווק והפרסום כל מה שמעניין את המפרסמים הוא פשוט לפרסם. הנתונים מראים עד כמה קשה הטעות הזו.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות תקשורת?

ממדגם של מעל 320,000 מיילים, השיעור עומד על 32%. קטגוריה זו כוללת חברות ועסקים בתחום המוזיקה, מדיה מקוונת או פרסום.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות ללא כוונת רווח (מלכ"ר)?

זה מעניין, כי ממדגם של מעל 180,000 מיילים, שיעור הפתיחה הממוצע של המיילים של ענף זה נמצא הרבה מתחת לממוצע  – 28% בלבד. קטגוריה זו כוללת חברות ועסקים בתחומי הפילנתרופיה, הדת או… גיוס כספים. נו מה הפלא שלא פותחים את המיילים שלהם…

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות הדרכה ואימון?

ממדגם של מעל 188,000 מיילים, המדריכים והמאמנים עומדים על 36%, טיפה מתחת לממוצע הכללי.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע לחברות יחסי ציבור ותקשורת?

ממדגם של מעל 144,000 מיילים, השיעור הממוצע נמוך ועומד על 28% בלבד.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות נדל"ן?

ממדגם של מעל 427,000 מיילים, שיעורי הפתיחה של ענף זה גבוהים ויצוקים ב 42%. שוב, ההתעסקות בכסף ולמעשה באחד מנתיבי ההשקעה העיקריים בעולם מעוררת עניין בנמענים רבים.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע לחברות שעוסקות בשופינג?

ממדגם של מעל 312,000 מיילים, שיעור הפתיחה הממוצע של ענף זה הוא 41%. קטגוריה זו כוללת חברות ועסקים מתחומי הלבשה ואופנה, תרבות ואמנות, מוצרי צריכה, מזון ומשקאות, מוצרי יוקרה ותכשיטים, קמעונאות, מוצרי ספורט, סופרמרקטים, או יין ומשקאות חריפים. את כולם אנחנו צריכים, ואם לא צריכים אז רוצים – ולכן שיעורי הפתיחה הגבוהים יחסית לשאר.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע עבור חברות נסיעות?

ממדגם של מעל 266,000 מיילים, ענף זה לא נוסע ולא נוסק, אלא נתקע על 28%. קטגוריה זו כוללת חברות ועסקים מתחומי התעופה, הפנאי והתיירות. מעניין לגלות ששיעור הפתיחה של ענף זה הוא השני מלמטה, הרבה מתחת לממוצע. אחת הסיבות לכך היא מצבו הכלכלי של רוב העולם ובתוכו רוב הנמענים, שאינו מזהיר בלשון המעטה. נסיעות, חופשות וטיסות לא נראות לרובנו כעניין הכרחי או דחוף ולכן יש נטייה להתעלם ממיילים שיווקיים שכאלה לעתים קרובות.

מהו שיעור פתיחת הדוא"ל הממוצע של כל הענפים?

ממדגם של למעלה מ -25 מיליון מיילים, שיעור הפתיחה הממוצע על פני כל הענפים הוא 37%. אחד מתוך שלושה מיילים נפתח. הדרך להגדלת שיעור זה עוברת דרך מילים מנוסחות היטב, שמגדילות את אחוזי הפתיחה.

הרשמה לניוזלטר כתיבה שיווקית של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות, מחקרים, מדריכים ונגיעות של הומור מעולם הכתיבה השיווקית והמדיה החברתית

רוצה לכתוב ספר אבל אין לך זמן או יכולת לעשות זאת לבד? הלינק הזה בשבילך

הרשמה לניוזלטר-ספרים של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות מעולם הספרים וכתיבתם, ביקורות ספרים, מדריכים ונגיעות של הומור על ספרים, סופרים, סופרי צללים ולקוחותיהם