ארוך או קצר? מה מעדיפה הכתיבה השיווקית?

ארוך או קצר? מה מעדיפה הכתיבה השיווקית?

האם אנשים קוראים את כל הטקסט במודעות שלך? בדרך כלל לא, אבל אנשי פרסום ותיקים טוענים שאין דבר כזה טקסט ארוך מדי.

ויש בזה אמת.

המפתח לכך הוא פשוט: טקסט שיווקי לעולם אינו ארוך מדי אם הקוראים מבצעים את הפעולות שהפרסומת מבקשת מהם לעשות. לכן הטקסט הקצר או הארוך לא יכול להיות משעמם – הוא חייב להיות משכנע – חייב להתייחס ישירות לקוראים ולבסוף חייב לעסוק במשהו שהקוראים מתעניינים בו.

מה שאבקש להדגיש במאמר הזה הוא שהטקסט חייב להיות כל כך משכנע עד שלא משנה אם ייקרא מההתחלה עד הסוף. מבחינת הפרסום – כל השאר משני לחלוטין. אם הטקסט לא משכנע, במילא לעולם לא נצליח להביא את הקוראים לקרוא את כולו, גם אם הוא קצר, ובעיקר לא נצליח להביא את הקוראים לחלק המשמעותי ביותר בטקסט והוא החלק שאמור לשכנע אותם לעשות פעולה.

האם אנשים קוראים טקסטים שיווקיים ארוכים? אענה על השאלה הזו בדרך אחרת ובאמצעות ניסוי קטן.

מלאו את השורות הבאות על פי ההוראות הבאות בסוגריים:

כותרת: משפחת _______________ (שם המשפחה שלך) יורשת הון של מיליוני דולרים

כותרת משנה: משפחה שגרה ברחוב ____________ (שם הרחוב שלך) ב- ___________ (שם העיר שלך) זכתה בירושת מיליונים מאדם אנונימי.

לו ראית את הכותרת וכותרת המשנה הללו במקומון של העיר שלך, האם היית קוראת לפחות את המשפט הראשון? סביר להניח שכן.

עכשיו נניח שהטקסט במקומון של העיר שלך היה מרוח כך שחור על גבי עיתון באופן הבא:

"וואו, איזה מזל נפל על משפחה אחת! לא הייתם רוצים לרשת מיליוני דולרים ממישהו שאינכם מכירים? ובכן, זה בדיוק מה שקרה למשפחת __________ (שם משפחתך), שעדיין לא יודעת אבל זכתה באחת הירושות הגדולות מאז הכרזת מדינת ישראל, מבלי לצפות לכך ובלי להכיר את המוריש".

סביר להניח שהיית קורא את כל 3,000 המילים של המאמר הזה, גם אם היו בו רק 2500. אחרי הכל, המאמר מדבר עליך, על המשפחה שלך. אתם מעורבים בתוכן, מתייחסים ממש אליך במאמר, הכל כתוב מאוד אינטנסיבי, אינפורמטיבי, מעניין ורלוונטי.

שעה שאני סולד מטקסטים ארוכים מדי, במיוחד כשאפשר לומר את אותם הדברים בקצרה, המסר של מפרסמים מנוסים בנוגע לאורך הטקסט השיווקי הולך ככה – אם הטקסט הארוך עושה את כל הדברים שתיארנו כרגע, הקוראים יתעניינו מאוד בכתוב ויקראו את הכל – אולי לא באותה עוצמה וסקרנות של מי שכרגע גילה בעיתון שהפך לאדם עשיר, אבל בעוצמה שיכולה להתקרב לשם, אם הטקסט יעיל ורלוונטי לקהל היעד.

עניין רב

אני כותב את המאמר הזה בסמוך למועד רכישת רכב משפחתי חדש. עד לאחרונה התעניינו בדגם מסוים והעניין שלנו בדגם הזה היה עצום. קראנו עליו מאמרים ובדקנו סקירות באינטרנט. רצינו לקבל כמה שיותר מידע שיעזור לנו להרגיש משוכנעים בבחירה הממשמשת ובאה, במיוחד משום שהרכב שרצינו היה יקר ממתחריו. קראנו הכל, על החברה, על הפיצ'רים השונים. קראנו פרסומות ומאמרים שלמים, משעממים ככל שהיו.

כך קורה גם לגבי מוצרים אחרים.

כאשר חברת 'אפל' עוד הלהיבה את קהל לקוחותיה (היא עדיין מלהיבה, אבל מתקשה לחדש) והופיעו שעוני האפל הראשונים בשוק, אנשים בכלל וחובבי אפל בפרט חיפשו באינטנסיביות כל מידע אודות השעונים החכמים הללו, מעין שלוחות של ה'אייפון' שלהם על מפרק היד. הם רצו לקבל עוד ועוד פרטים אודות פלא הטכנולוגיה החדש. לא רק אפל-פילים עפו עליהם, גם חובבי גדג'טים רצו לדעת עליהם יותר. הם קראו כל מילה שנכתבה בכל פרסומת שהופיעה. אנשים קראו טקסטים ארוכים על שעונים קצרים.

אבל חלפו כמה שנים מאז, אפל עסוקה בדיווחים על חידושים מינוריים וההתלהבות שכחה קמעה. פתאום האינטנסיביות בקריאת מודעות ארוכות ירדה עד שגם המודעות הקצרות התקשו להשיג קוראים שמכלים כל מילה. קהל הקוראים פחות נלהב.

המסר הוא שטקסטים שיווקיים יקראו אם הם מעניינים את הקוראים, יהיה אורכם אשר יהיה. הבעיה היא שברוב המקרים קהל הלקוחות הפוטנציאלי לא נלהב כל כך לקרוא אודות המוצרים שלנו.  

כשאפילו טקסטים ארוכים הם לא ארוכים דיים

כשביקרתי באולמות התצוגה של המכוניות החדישות לקראת רכישת אותה מכונית משפחתית, הבטתי על החידושים במערכות הנהיגה העצמאית (כמעט), אמצעי הבטיחות המתקדמים, הטכנולוגיות שמפנקות את הנהגים, סנפירי הזנב הסקסיים של הספורטיביות שבהן ולטשתי עיניים רעבות בעיצובים החדישים והמלוטשים. מודעות הפרסום שלהן עניינו אותי גם כשדיברו על היגוי, על מתלים ועל אורכי סרנים, גם אם לעתים קרובות תהיתי מה זה בכלל אומר.

כל מה שהטקסטים הללו עשו היה להכניס אותי וקונים במצבי לתחושה של נהיגה ברכב, וזה הרגיש לי טוב, גם אם המידע לא הספיק לי, ועל פי רוב הוא לא הספיק. כשאת רוצה עוד וזה לא מספיק את הולכת לאולמות התצוגה, שואלת שאלות, מתעניינת, וכנראה שזה בדיוק מה שחברות הרכב רוצות שתעשי.

לעתים קרובות גם אנשי המכירות לא ידעו לספר לי יותר ממה שכבר הצלחתי לברר לפני כן ובלעדיהם. למדתי לקח מאותם ביקורים באולמות התצוגה. אי אפשר לספר ללקוחות פוטנציאליים מספיק על נושא שהוא או היא באמת מתעניינים בו. כך גם בכתיבה שיווקית. אנשים יקראו אותך בעניין רב אם דברת על משהו שהם מתעניינים בו באמת ובלהט, וגם אם נדמה לך שכיסית את כל צדדיו, הנלהבים שבחבורה אף פעם לא יסתפקו בכך.

מספיק ארוך אבל מספיק קצר

עוד בימים בהם קופירייטרים היו בעיקר גברים, היה פתגם ישן וסקסיסטי שדיבר על אורך הטקסט הרצוי: "טקסט הוא כמו חצאית של אישה" אמרה הקלישאה המחפיצה, "הוא צריך להיות מספיק ארוך כדי לכסות את יסודות המסר אבל מספיק קצר כדי שיהיה מעניין…"

האם אשת מכירות קצרה עם חצאית ארוכה יכולה להציג נושא מורכב למכירה ב-15 דקות קצובות שמוקצבות לה על ידי לקוח פוטנציאלי? אם זה הזמן שהיה מוקצב לך, מה היית עושה? סביר להניח שאשת מכירות טובה תקבע פגישה חדשה, בזמן אחר, נוח יותר ללקוח. ואם הזמן שעומד לרשות הלקוח היא שעה שלמה. זה יספיק? תלוי בתנאים ובנושא המכירה שלך, נכון?

גם הטקסט השיווקי צריך לכסות את סכום הזמן הדרוש לך כדי ליצור את סביבת המכירה, לפתח עניין במוצר, להתייחס לצרכי הלקוח הפוטנציאלי ולקדם את המכירה. הטקסט צריך להיות ארוך מספיק כדי לספר כמה שיותר מהסיפור וליצור אווירת מכירה.

גישת הטקסט הארוך

באמת שאין מידה קבועה או תשובה חד משמעית לכמה ארוך צריך להיות טקסט שיווקי שמביא תוצאות. לדוגמה, אם לאיש מכירות טוב מספיקות 10 דקות למכור גדג'ט בעלות 800 ש"ח ואיש מכירות אחר מוכר מוצר בשווי מיליון שקל אבל מגיע למכירה רק אחרי כמה חודשים של עבודת שכנוע, מי הוא איש המכירות הטוב יותר? כמובן שאין תשובה חד משמעית. שניהם יכולים להיות נהדרים ושניהם עשויים להיות עלובים.

מדוע צריכה להיות מחלוקת כזו לגבי אורך הטקסט השיווקי? אם מבינים שמכירה במילים דומה מאוד למכירה פנים מול פנים (לא זהה, דומה…) אז האם לא צריכים לחול אותם כללים על שניהם?

נבחן לרגע שני אלמנטים שמעודדים את השימוש בטקסט ארוך כדי לבצע מכירה:

מחיר: ככל שמחיר המוצר גבוה יותר, במיוחד ביחס למתחריו, כך נדרש טקסט ארוך יותר כדי להצדיק את המחיר הגבוה או לבסס את הצורך. זה כלל אצבע למעט מקרים בהם המחיר נתפס כבעל ערך אדיר (כנראה נמוך ביחס למתחרים ולערך המוצר) ואז ייתכן שצריך פחות טקסט כדי למכור אותו, או שהמחיר נמוך כל כך עד שהוא משדר חוסר אמינות (כי הרי אין מתנות בחינם, נכון?) ואז שוב יש צורך בטקסט ארוך כדי להצדיק את המחיר הנמוך.

פריט יוצא דופן: ככל שהמוצר פחות שגרתי ונחשב ליוצא דופן, כך צריך יותר טקסט כדי למכור את הרעיון מאחוריו לקהל. בלית ברירה הכותבת השיווקית תידרש ליותר הסברים לפני שלב המכירה, היא תיאלץ להתמקד ביצירת סביבת קנייה והסברים אודות התכונות החדישות של המוצר המוזר. תפקידה יהיה לייצב קרקע מוצקה מתחת לרגלי הקונה.

שני המקרים הללו הם שתי סיבות מצוינות לשימוש בטקסטים ארוכים.

גם טקסטים קצרים עובדים, ואולי אפילו טוב יותר

חשוב שנבהיר פה ועכשיו שאני לא מעודד אף אחת להשתמש בטקסטים שיווקיים ארוכים אם הן יכולות למכור את אותו הדבר עם פחות מילים. במיוחד בימינו ובמיוחד באווירת 'הפרעת קשב וריכוז' שקיימת במדיות החברתיות ותרבות הדיון הגוססת, 'קצר וקולע' מביס את ה'ארוך וקולע'.

הלכה למעשה, כשאני כותב שיווקית אני משתמש בקצר, ואם אני יכול אני מקצר את הקצר עוד יותר. אבל חשוב להבהיר שטקסטים קצרים בהם אני משתמש הם בדרך כלל כל מה שנדרש באותו רגע, ומחיר המוצר נמוך מספיק או שנושא המכירה פשוט מספיק כדי שהטקסט הקצר יבצע את העבודה.

למעשה, אני לא בעד ארוך או בעד קצר. אני, ולמעשה כל מי שכותב/ת שיווקית, צריכים להיות בעד הגדלת הסיכוי שקונים פוטנציאליים יחליפו את הכסף שהרוויחו בעמל רב תמורת המוצרים או השירותים שאנחנו משווקים.

אומר בכנות – אורכו של הטקסט השיווקי תמיד היה ויהיה רק חלק אחד משלל שיקולים בעולם השכנוע.

האקסיומה שיש לזכור מפרק זה היא פשוטה: הטקסט השיווקי שלך צריך להיות ארוך או קצר מספיק כדי לגרום לקוראים לנקוט בפעולה שביקשת. האם אנשים קוראים את כל הטקסט הזה שכתבת? יש כאלה שעושים זאת, אבל בימינו הרוב לא.

הרשמה לניוזלטר-ספרים של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות מעולם הספרים וכתיבתם, ביקורות ספרים, מדריכים ונגיעות של הומור על ספרים, כתיבה, סופרים, סופרי צללים ולקוחותיהם

הרשמה לניוזלטר כתיבה שיווקית של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות, מחקרים, מדריכים ונגיעות של הומור מעולם הכתיבה השיווקית והמדיה החברתית

רוצה לכתוב ספר אבל אין לך זמן או יכולת לעשות זאת לבד? זה בשבילך

ביקורת הספרים של טלי | חיי השקר של המבוגרים

ביקורת הספרים של טלי | חיי השקר של המבוגרים

את אלנה פרנטה הכרת? אולי בשם, בטח שלא מעבר, מפני שהגברת פרנטה היא למעשה שמה/שמו הבדוי של סופר/ת איטלקי/ה-אלמוני/ת, שמעטים יודעים את זהותם האמיתית. יתכן שהיא בכלל סופר, אולי הוא סופרת, ואולי המדובר בצבר סופרי צללים שפועלים תחת שם עט בדוי, מי יודע, אבל היא/הוא/הם יודעים לכתוב יופי של ספרים.

מצד שני קשה להאמין שהמדובר בקבוצת כותבים שהתאגדה תחת שם עט בדוי, מפני שבין כל הספרים של פרנטה רקום חוט שני דמיוני ודק המחבר בין העלילות בעדינות שמתאימה רק לבודדים, לא לקבוצות: כל הספרים של פרנטה מתרחשים בנפולי, באיטליה, וכולם כתובים באופן הכי אישי שיכול להיות, מנקודת מבט שנראית אמיתית לחלוטין, עד שאני הקוראת לגמרי שם, עם הדמות, בפסים אישיים, כמעט מרימה לה טלפון לדרוש בשלומה ולקבוע לקפה בשישי בבוקר.

ב'חיי השקר של המבוגרים' נע הסיפור סביב גיל ההתבגרות ודש בהבנה ובהארות הקשורות ב'מהי המשמעות של חיי המבוגרים'? השאלה הזו מעסיקה את ג'ובנה המתבגרת, שללא הרף הופכת גם בשאלות איך מתנהל העולם האמיתי של המבוגרים? מהם כללי המשחק? ומציגה התחבטויות משלה האם להצטרף למשחק הזה או להימנע ממנו לחלוטין? שכן מבחינת עולם המבוגרים כשם הספר כן הוא – חיי שקר.

הספר עשיר בגילויים שונים אודות חייה, אודות חיי הוריה, גירושיהם והתמודדותה מולם, ובגילוי צד שלם במשפחתו של אביה שלא הכירה. חשיפתה לחיי המבוגרים, להעמדות הפנים ולכך שישנם אך מבוגרים בודדים שלא מעמידים פנים, מביאים את הקוראים בספר להתמודד עם תפישתם האישית את חייהם.

אהבתי בספר:

זה ספר שיש בו המון מה לאהוב. למשל נהניתי מאוד מהביקור בנפולי, עיר שלא מופיעה פה כסתם רקע או תפאורה, אלא נדבך משמעותי בחיי הגיבורה והסיפור, לרבות תיאור מפורט של חיי העיר, של שכונות העוני ושל מגרשי היוקרה. המעמדות, הניחוחות והתחושה שהסיפור מתנהל בתקופה היסטורית כדוגמת הימים שאחרי מלחמת העולם, נמהלים באווירה שנוטפת מהספר. נפולי זו, כמו גם בספרים הקודמים של אלנה פרנטה, עמוסה בדמויות ובגוונים שמשפרים את הספר במקום להעמיס עליו.

אהבתי גם שהשאלות המוסריות שעולות פה איחדו את זיכרונותיי עם עצמי. גם אני שאלתי את עצמי בימי התום עד כמה עלי להיות נאמנה לעצמי ומתי עלי להתחיל לשחק משחקי בלוף, שבהתחלה לפחות נראו לי זרים לחלוטין. אני זוכרת את עצמי בדיוק כך בגיל ההתבגרות, מתלבטת באותן שאלות וכותבת בחיי עמודים מתוך הספר. אם זו לא עדות לספר טוב, איני יודעת מה כן.

עד כה נמנעתי למתוח ביקורת משבחת או ההפך בנוגע לספרים קודמים ורציניים יותר של אלנה פרנטה, מפני שהיה קשה לשים את האצבע על הסיבה בגללה הם היו טובים. לא מצאתי את המילים להסביר מה בספרים הללו עניין אותי? למה הם סחפו אותי? עד שהגעתי ל'חיי השקר של המבוגרים' והבנתי שאין בספרים הללו בדל של שקר, אלא אך ורק אמת צרופה כבמעין דו"ח אנליטי-ספרותי-אנתרופולגי על החיים ועל החיים אותם.

לסיום, חייבת לציין שאי אפשר להתעלם מהכתיבה הבהירה בספרים של פרנטה, ואי אפשר שלא להתמוגג מהארומה האיטלקית בין המילים המתורגמות היטב.

פחות אהבתי בספר:

אביה של הנערה הוא פילוסוף, ואולי בגלל חיי השקר שלו גם ג'ובנה נאלצת להיכנס להסברים טרחניים מדי אודות החיים בכלל, עד כדי כך שגרמו לי לדלג כמה עמודים קדימה. הדברים אמנם מסופרים כרצונה של הילדה להרשים את אביה ואת אחד הבחורים שפגשה, אבל אולי כי גם בספר וגם בחיים הדבר לא נעשה מתוך כוונה אמיתית – השקר הורגש וה'ייבוש' התחיל.

אחד מרגעי השיא בקריאה:

כשהיא נחשפת לדמויות מ'הצד האסור' של משפחת אביה מתגלים פרטים שלא הכירה על העולם. אלה רגעים בהם העלילה מקבלת טקסטורה נוספת וגובר העניין בספר.

שורה תחתונה:

כל המאוהבים באלנה פרנטה ימשיכו להיות מאוהבים בכתיבתה גם פה. ניסיוני מלמד שזה לא תמיד כך – נדמה שקוראי הספרים מתחלקים לאלה שממש לא אוהבים אותה ולכאלה שסוגדים לה. גילוי נאות – אני חוששת שאני בצד האחרון. לצד זאת, אלו שטרם נתקלו בה ורוצים לגלות אמת דרך עיניים של סופר/ת אינטליגנטי/ת ונערה מתבגרת אחת ימצאו פה אוצר.

ארבעה וחצי כוכבים נפוליטניים מתוך חמישה בשמי הספרות שמעניקה לעולם מנה של אמת

הרשמה לניוזלטר כתיבה שיווקית של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות, מחקרים, מדריכים ונגיעות של הומור מעולם הכתיבה השיווקית והמדיה החברתית

 

הרשמה לניוזלטר-ספרים של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות מעולם הספרים וכתיבתם, ביקורות ספרים, מדריכים ונגיעות של הומור על ספרים, כתיבה, סופרים, סופרי צללים ולקוחותיהם

רוצה לכתוב ספר אבל אין לך זמן או יכולת לעשות זאת לבד? זה בשבילך

 

חומר למחשבה לשוקלים לכתוב ספר להצמחת העסק

חומר למחשבה לשוקלים לכתוב ספר להצמחת העסק

בתוקף מקצועי (סופר צללים) יזמים שואלים אותי אם הוצאת ספר משלהם תעזור להעלות את עסקיהם לשלב הבא? רובם מקווים שזה פרויקט שימשוך עבורם הזדמנויות עסקיות חדשות ואילו אחרים מקווים שספרם יהפוך לבסיס עבור מוצרים חדשים, כמו למשל קורס שהם מעבירים.

בדרך כלל אני עונה להם שזה תלוי.

על פי רוב ספר יכול להועיל מאוד בגידול כל עסק, אבל לא תמיד. לפני שאתם צוללים פנימה אל עומקיו של פרויקט שכזה, חשוב להקדיש לו מחשבה מעמיקה. כתיבה וליטוש ספר דורשים יותר זמן ומאמץ ממה שרוב האנשים חושבים, בין אם עובדים עם מו"ל מסחרי ובין אם מעסיקים לשם כך סופר צללים. הרי על יזמים לאזן את כל הנדרש מפרויקט כתיבת ספר עם דרישות אחרות שנוגשות בזמנם הלא כל כך פנוי, כמו למשל ניהול העסק…

אז ללא ספק – כתיבת ספר יכולה לעזור לכם, בעלי העסקים, לבנות את העסק שלכם ולהגדיל אותו, אבל עליכם להיות מוכנים לקראת הפרויקט. לפניכם חמש שאלות שיש לקחת בחשבון כשרוצים לצאת למרתון הזה שנקרא 'לכתוב ספר ולהוציא אותו לאור'.

  1. למה אתם כותבים את הספר?

הכותבים המצליחים ביותר הם בדרך כלל בעלי הנעה עצמית. גם אם בן/בת הזוג, החברים, העובדים, המשקיעים או המנטורים שלכם התחננו שתכתבו משהו, הם לא אלה שיתעוררו בשעה 5 בבוקר כדי להצליח לדחוס את כתיבת הספר לצד כל המשימות האחרות בתוך יום אחד. לכן ודאו שאתם באמת מוכנים לעשות את העבודה הזו לפני שהיא תתחיל. גם אם לא הוצאת הספרים ולא אתם תכתבו את הספר, אלא סופר צללים, עדיין תצטרכו לפנות זמן לשיתוף הפעולה הנדרש בתחילת הפרויקט ובסופו, כנראה במשך שעה וחצי לפחות פעם בשבוע. מה שמביא אותנו לשאלה חשובה נוספת…

  1. כמה זמן יש לכם להקדיש לפרויקט?

באופן כללי, לוקח לפחות תשעה חודשים לכתוב ספר ובדרך כלל יותר משנה עד לסיום הפרויקט. בין אם אתם כותבים את הספר בעצמכם או עם סופר צללים מקצועי שיבצע את רוב העבודה עבורכם, רוב היזמים ובעלי העסקים, מניסיוני, לא עובדים על ספר במשרה מלאה. עליהם לשלב את זה בין עבודה, משפחה ופעילויות אחרות, וזה יכול להפוך לעניין מאתגר, במיוחד במציאות הכלכלית בה אנו חיים.

אם יש לכם פרויקטים גדולים אחרים שמתרחשים במקביל, כמו השקת מוצר, או שאתם נמצאים בעיצומם של שינויים גדולים בחיים, כמו חתונה או לידה, עדיף לחכות עד שתוכלו להפוך את הספר לאחד המוקדים המרכזיים בעבודתכם לאורך השנה. כתיבת ספר והוצאתו לאור הוא פרויקט עוצמתי שעומד לתפוס הרבה 'מקום בראש' שלכם – בדרך כלל יותר ממה שאנשים חושבים – וקשה ללהטט בו במקביל להתחייבויות גדולות אחרות, במיוחד אם המדובר בספרכם הראשון.

  1. האם אתם מכירים מחברים אחרים שכותבים על הנושא שאתם רוצים להוציא אודותיו ספר? האם תוכלו להציע משהו חדש?

רובנו (שכותבים ספרים) רוצים שאחרים יקראו את הספרים שלנו. רק שצריך לזכור שהרבה יותר קל למשוך קוראים באמצעות ספר שמכסה נושא חדש מאשר עם ספר שסוקר את מה שכבר נכתב עשרות פעמים קודם. סימן נהדר לכך שאתם מוכנים לכתוב את ספרכם מתקבל כשאפשר להסביר במה הוא שונה מכל הספרים האחרים במשפט או שניים. זה יכול לקחת קצת זמן להבין את זה, אבל הספר שלכם יצליח יותר אם רק תאפשרו לעצמכם לענות על השאלה הזו, שמובילה לתובנה חשובה.

  1. עד כמה הספר יעניין את הקוראים שלכם?

להיות סופרים זה קצת כמו להיות אורחים חדשים במסיבה של חברים. הקוראים שלכם ייהנו הרבה יותר מהחוויה אם הספר יהיה מרוכז בהם ורלוונטי עבורם. ככל שתוכלו למצוא איזון בין ביטוי עצמכם לבין בידור ואינפורמציה חדשה עבור הקוראים, כך ספרכם יצליח יותר. גם אם אתם כותבים את סיפור חייכם, חשבו על הספר כעל שיחה, לא כעל מונולוג, כי מעטים הכותבים שיכולים לנסח מונולוגים מעניינים לאורך ספר שלם בהצלחה.

  1. האם אתם מוכנים לקדם אותו?

כיף לכתוב ספר שגורם לאנשים לדבר עליו, לקבל מכתבים בזכותו, לפרסם בעקבותיו בלוגים ושבגינו יזמינו אתכם לככב בפודקאסטים… הרבה יותר כיף מאשר לפרסם ספר שאף אחד מלבד אמא לא יקרא.

כדי לגרום לזה להתרחש נדרש מאמץ מסוים, בדרך כלל על ידי בניית הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות, פיתוח רשימת דוא"ל או באמצעים אחרים, כמו שכירת יחצ"ן. ככל שתתחילו לקדם את הספר מוקדם יותר, כן ייטב, מכיוון שזה יכול לקחת זמן עד שהספר 'ימריא'.

לפעמים מחברים מעכבים את הפעולה הזו מכיוון שהם חוששים משיווק, כמו רבים אחרים שחוששים מקידום עצמי נועז, לא נעים ואפילו מביך. למעשה עליהם לדעת שאין צורך לנקוט בגישת "אני, אני, אני" גם בקידום הספר שלהם. שיתוף מידע מועיל ורלוונטי לקהל שלהם, תוך פרסום העובדה שהספר בדרך או מודפס בימים אלה, עשוי בהחלט להספיק. פרסמו מאמרים או סרטונים שקשורים בנושא הספר ותקלו על עצמכם לבנות רשימת עוקבים, במיוחד אם אתם מתחייבים לעשות את פעולות השיווק לעיל פעם ביום.

תתפלאו כיצד מאמץ קטן ומצטבר יכול להשתלם, אבל כמו כל היבט אחר של כתיבת ספר, עליכם להיות מוכנים לעשות זאת בפועל. אם אתם ממושמעים יהיה לכם סיכוי טוב להגיע בהצלחה אל קו הסיום – ואם יש לכם מזל אתם עלולים לגלות שהספר שלכם מקבל חיים משל עצמו, ומביא אתכם להרבה יותר הזדמנויות עסקיות ואנשים חדשים מאשר אי פעם, לפני שכתבתם את ספרכם.

רק לפני שתצאו לדרך וודאו איזה תשובות אתם נותנים לחמש השאלות מעלה…

 

רוצה לכתוב ספר אבל אין לך זמן או יכולת לעשות זאת לבד? זה בשבילך

 

הרשמה לניוזלטר כתיבה שיווקית של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות, מחקרים, מדריכים ונגיעות של הומור מעולם הכתיבה השיווקית והמדיה החברתית

 

הרשמה לניוזלטר-ספרים של כותב טוב תעשיר אותך בחדשות מעולם הספרים וכתיבתם, ביקורות ספרים, מדריכים ונגיעות של הומור על ספרים, כתיבה, סופרים, סופרי צללים ולקוחותיהם